Temat czy nadawca?

150x110

Gdy e- mail dociera do adresata ten widzi zaledwie dwie rzeczy: temat i odbiorcę. O jego otwarciu lub pominięciu decyduje on zaś zaledwie w ciągu kilku sekund. Rodzi się zatem pytanie co jest ważniejsze – nadawca czy temat?

O skuteczności mailingu sprzedażowego i przede wszystkim o sposobach na jej osiągnięcie wiele się mówi i pisze. Tym bardziej, że jak pokazują badania, poczta elektroniczna odgrywa bardzo ważną rolę, a czytaniu i wysyłaniu e- maili internauci poświęcają naprawdę mnóstwo czasu. Kluczem do sukcesu jest oczywiście zainteresowanie odbiorcy. Jak jednak sprawić by ten w ogóle otworzył wiadomość?

Odpowiedź na to pytanie odgrywa szczególną rolę w czasach, gdy dużą część wiadomości otwieramy na urządzeniach mobilnych. Pole nadawcy jest w nich wyeksponowane znacznie bardziej, niż temat wiadomości. Oczywiście, gdy wiadomość pochodzi od znanego nam nadawcy, z dużym prawdopodobieństwem szybko ją odczytamy, na temat patrząc tylko orientacyjnie. Co jednak z e – mailingiem sprzedażowym?

Istnieją różne sposoby komunikacji w tego typu mailingu – można bowiem komunikować się jako marka lub jako osoba. Spór na temat skuteczności każdej z metod jest wciąż aktualny. Z jednej strony mówi się, że internauci wolą dostawać wiadomości od osób, nie od maszyn, z drugiej jednak wiadomość od nieznanej nam persony może budzić wątpliwości i obawy dotyczące ewentualnych zagrożeń czy wirusów. Kluczem jest zbudowanie zaufania.

Mimo mniejszego wyeksponowania w urządzeniach mobilnych, w dalszym ciągu znaczenie ma także tytuł. Potrafi on bowiem sprawić, że nawet wiadomość od zaufanego nadawcy odłożymy do przeczytania na później. Podstawowe zasady to personalizacja, zwięzłość i oczywiście zaintrygowanie. Ciekawość to bowiem pierwszy stopień do… przeczytania wiadomości.

W mailingu znaczenie zasadnicze mają dwie kwestie: zainteresowanie i zaufanie. Tylko ich równorzędność może sprawić by internauta, który zaintrygowany tematem lub nadawcą naszej wiadomości otworzył ją, uczynił to po raz kolejny - mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

 


dostarczył infoWire.pl